Οι Πεζοπόροι της Πάτρας στις Αλυκές!

στις

Οι Πεζοπόροι της Πάτρας, ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2017, από μια παρέα που αγαπούσε τις διαφορετικές πεζοπορικές διαδρομές, ξεκινώντας από την πόλη και φτάνοντας στις εξοχές της αλλά και σε άλλα μονοπάτια της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας. Κάθε εβδομάδα και μια άλλη ιδέα, κάθε Κυριακή και μια άλλη πορεία.

Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην πρώτη πεζοπορία της ομάδας το Μάρτιο του 2017. Ξεκινήσαμε από την πλατεία Όλγας στο κέντρο της Πάτρας, ανεβαίνοντας στο δασύλλιο, περνώντας από την μικρή περιμετρική (που τότε ήταν ακόμα κλειστή) και το ρωμαϊκό & μεσαιωνικό υδραγωγείο, φτάσαμε ως τις κεραίες πάνω από την Αρόη. Συνολικά πρέπει να περπατήσαμε γύρω στα 9 χιλιόμετρα. Είδαμε μέρη που δεν είχαμε ξαναδεί, γειτονιές από τις οποίες δεν είχαμε ξαναπεράσει.

Οι πεζοπόροι της Πάτρας έχουν ήδη περάσει τα 3000 μέλη και οι διαδρομές τους είναι κάθε Κυριακή ,ξεκινώντας από Σεπτέμβρη έως Ιούνιο περίπου (αναλόγως τον καιρό). Δεν υπάρχει καμία χρηματική επιβάρυνση και συμμετέχει όποιος θέλει χωρίς προηγούμενη δήλωση συμμετοχή. Κάθε ένας που συμμετέχει στις πεζοπορίες της παρέας , έχει την αποκλειστική ευθύνη για την ασφάλειά του.

Μετά από 3 χρόνια και κάτι λοιπόν ξαναβρισκόμαστε με τους πεζοπόρους. Η ιδέα μας αρχικά ήταν να φτάσουν στην περιοχή μας με το τρένο όταν θα ξεκινούσε πάλι να «σφυρίζει» και από εκεί να κάναμε μια διαδρομή παραλιακά. Το τρένο μόλις που ξεκίνησε λίγες μέρες αλλά το «σταμάτησε» ο covid-19. Έτσι λοιπόν αφού οι πεζοπορίες ξεκίνησαν ξανά αλλά όχι το τρένο ακόμα, προτείναμε μια διαδρομή για να δουν οι πεζοπόροι τις ομορφιές της περιοχής μας.

© Yiannis Darlas (2)
©Yannis Ntarlas

Αυτή την Κυριακή λοιπόν 14 Ιουνίου 2020, έχουμε την 16η πεζοπορία της χρονιάς και η ιδέα είναι παραλιακή βόλτα στην Κάτω Αχαΐα (ψαροχώρι Αλυκών και Νιφορέικα).

© westcity.gr
©westcity.gr
Λίγα λόγια για τις Αλυκές:

Οι Αλυκές είναι ένας παραδοσιακός οικισμός ψαράδων, ένα αυθεντικό ψαροχώρι με φυσικό λιμάνι το οποίο προϋπήρχε στην θέση αυτή από πολύ παλιά. Βρίσκεται 20 περίπου χιλιόμετρα δυτικά της Πάτρας και πήρε το όνομα του από τις εγκαταστάσεις παραγωγής αλατιού που υπήρχαν στην περιοχή. Ο νεότερος οικισμός δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα όταν ένας Σπετσιώτης ψαράς έφτασε με το ψαροκάικό του στο λιμάνι των Αλυκών και εγκαταστάθηκε με τα παιδιά του. Στον οικισμό έφτασαν λίγο αργότερα και 2-3 οικογένειες ψαράδων από την Ιθάκη, την Κεφαλλονιά κ.α. δημιουργώντας έτσι τον σημερινό πληθυσμό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων ασχολείται ακόμα και σήμερα με την αλιεία. Αυτό θα το διαπιστώσετε κάνοντας μια βόλτα στο χωριό. Θα δείτε ψαράδες να διορθώνουν τα δίχτυα τους και αργά το απόγευμα να φεύγουν με τα καΐκια τους για ψάρεμα. Στον οικισμό υπάρχουν 3 παραλίες με άμμο και 2-3 ταβέρνες όπου μπορείς να απολαύσεις φρέσκο ψάρι αναλόγως την «ψαριά» αλλά και παραδοσιακούς μεζέδες. Τα τελευταία χρόνια στον οικισμό νέοι έχουν φτιάξει τον Πολιτιστικό & Περιβαλλοντικό Σύλλογο και διοργανώνουν διάφορες εκδηλώσεις. Δείτε τις δράσεις εδώ.

Ntarlas Yannis 2
©Yannis Ntarlas

Πρόγραμμα Πεζοπορίας:

1η Προσυγκέντρωση Πάρκιν Καλετζιώτη στη Πάτρα 08.00 πμ.

2η Προσυγκέντρωση Πλατεία Δημοκρατίας στην Κάτω Αχαΐα ώρα 08.30πμ.

3η συνάντηση στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου στις Αλυκές ώρα 08:45μμ. σημείο στον χάρτη εδώ!

Θα συνεχίσουμε και θα παρκάρουμε στις Αλυκές και με συνοδοιπόρους εμάς , ξεκινάμε τη γνωριμία με το γραφικό ψαροχώρι των Αλυκών. Συνεχίζουμε σε εσωτερικό δρόμο και θα καταλήξουμε στα Νιφορέικα, στην περιοχή που βρίσκονται τα ξενοδοχεία.  Θα συνεχίσουμε παραλιακά προς Μαύρο Γάτο και θα καταλήξουμε πάλι στις Αλυκές. 9km «δροσερής» πεζοπορίας περίπου 2 με 2,5 ώρες. Η πεζοπορία είναι κυκλική, σχεδόν επίπεδη, κατάλληλη και για αρχάριους. Μετά μπάνιο, ούζο ή και φαγητό στις 2 ψαροταβέρνες του χωριού που διαθέτουν πάντα φρέσκο ψάρι. Οι βιαστικοί θα αποχωρήσουν όποτε θέλουν. Και πάντα τονίζεται από την ομάδα ότι κάθε ένας που συμμετέχει στις πεζοπορίες της παρέας , έχει την αποκλειστική ευθύνη για την ασφάλειά του!

Ο πολιτιστικός σύλλογος Αλυκών καλωσορίζει την πεζοπορία και θα συμμετέχει με μέλη του!

Σας περιμένουμε λοιπόν με χαρά, πεζοπόρους της Πάτρας αλλά και της Κάτω Αχαΐας, των Αλυκών, των Νιφορεΐκων και όλης της ευρύτερης περιοχή να γίνουμε μία παρέα και να συμμετέχουμε όλοι μαζί στην πεζοπορία!

Πεζοπόροι της Πάτρας ομάδα εδώ.

My map and his backpack σελίδα εδώ.

103977579_2765287723593812_7258960290174050649_n

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )